Måndag igen...

2008-02-25 av Zigge
Ja, då var det måndag igen.
Pappa var lite trött när han gick upp idag, och påstod att det berodde på att jag kom till honom så fort han rörde på sig.
Precis som om det skulle vara störande?
Jag kommer ihåg exakt vad han sa, när jag pussade honom i ansiktet...
- Hej, Zigge! Är du gosig?
- Ja, jag är JÄTTEgosig!
- Kom så gosar vi lite tills vi somnar om igen.
- Visst, varför inte?
Jag gick upp förbi hans ansikte och krökte svansen runt hans huvud.
Genast sa pappa att det kittlade, och det var ju liksom meningen...
- Kom och lägg dig här, så ska vi gosa. Eller vill du bli killad på magen?
- Magen? Jag vill bli killad överallt!
Jag la mig vid hans ansikte, ganska nära så jag skulle känna hans andedräkt.
Den kan värma ganska skönt när man ligger nära.
Senare när klockan ringde, och vi gick upp så sprang jag och Elwis direkt till köket för att få lite mat.
Vi vände oss om för att se vart de andra tagit vägen, när inget hände.
Och vad ser vi?
De tömmer lådorna!
Tillråga på allt, så ska de även kissa!
Det kan de väl göra efter maten? Vi gör ju det...
Äntligen kommer maten, som mamma gör varje morgon till oss.
Hon är så snäll!
Den som kom hem först var pappa idag, för mamma jobbar lite längre på måndagar.
Det första han gjorde var att öppna balkongdörren på vid gavel.
Elwis blev helt tokig då och började springa fram och tillbaka mellan balkongen och köket.
För helsike, han är väl inget rådjur?
Visst ja, vi är ju bröder så det kan han ju inte vara.
Jag springer med och kollar vad det är som är så roligt?
Vårrus! sa pappa.
- Herregud, grabbar, ni låter som små elefanter.
- Elefanter? Vad är det?
- Det är smågrabbar som springer med klampande steg, förklarade pappa.
- Jaha du, försök själv så får du se hur djä... lätt det är.
- Ska vi göra lite mat nu?
- Yippie! Mat, skrek alla i munnen på varandra.
Senare satte pappa sig vid datorn och hamrade på något svart.
Själv var jag jättemysig och sträckte mig upp på hans ben.
Pappa svängde på stolen och la upp benen i sängen så det blev som en skön bädd åt mig.
Han lyfte upp mig och satte mig i famnen.
Jag som inte brukar ligga i famnen, fann mig fort tillrätta och la mig ner.
- Är du så gosig nu?
- Hm.
- Vänta ska jag lägga dig tillrätta, så du ligger lite skönare.
- Okej.
Pappa vände mig runt på sida och började killa på magen.
- Kan du inte killa på baklåren också? Det är sååå skönt!
- Visst, det brukar du tycka om, så det gör vi.
Åh, finns det något härligare?

Hälsningar Zigge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0