Zigges och Elwis lördagsmorgon

Lördag 2008-02-23
Idag vaknade vi tidigt, och kände oss utvilade.
Pappa och mamma tyckte det var lite väl tidigt, men man går väl upp när man vaknar, eller hur?
Jag (Elwis) gick fram till min pappa och pussade honom på munnen, och han svarade direkt:
-
Godmorgon.
- Godmorgon, sa jag med ett lätt flin.
- Är du gosig?
- Gosig? Jag är mysig, lite trött och förbannat hungrig!
- Kom och gosa en liten stund med mig,sa pappa då.
Vem kan motstå gosstunder?
Jag pussade på pappa en gång till och la mig tillrätta mot hans mage i en boll.
Pappa sa genast:
- Åh, vad mysigt att gosa så här med mina pojkar.
- Hm, tycker jag också.
Nu märkte Zigge att det var något på gång, och han kom också och kröp ihop med mig och pappa.
- Är du också lite gosig?

- Ja, det är inte bara du som är det, så jag lägger mig vid er och myser också en stund.

Pappa kliar så skönt bakom öronen, tänkte Zigge.
Om han ändå kunde killa på magen lite också...
- Pappa, om jag rullar runt, kan du inte killa lite på magen då?
- Självklart! Om ni ligger tätt ihop, så kan jag killa er med en hand.
  Vi ska kanske försöka sova lite till, för klockan är bara 04:15 och det är för tidigt att gå upp ännu.
Visst, varför inte?
Efter en liten stund somnade pappa om, och den där konstiga motorn han har startade.
Undrar hur han får till det där ljudet?
- Elwis, vet du hur han gör?
- Inte en aning, men vi är ju små ännu, så det kanske blir så när vi också blir stora.
- Ja, tänk vad vi skulle kunna skrämma andra om vi också kunde göra det ljudet.
- Det låter inte som om han kurrar, men det kanske låter så när tvåbeningarna kurrar?
- Ja, de andra stora katterna här låter som kurr, när de drar igång sina v8:or, men det här?
Jag ska minnsan fråga mamma eller pappa sedan när vi går upp och äter frukost...

Nä, nu somnar jag snart, så vi får höras en annan dag.
Hälsningar Elwis & Zigge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0