Vardagen är här !

2008-02-19 Mimmi skriver i dagboken...

Jaha, då var vardagen här...
Mamma och pappa jobbar, och själva sitter vi här hemma och gör, ? Tja, ingenting.
När kommer de hem, egentligen?
Livet var så skönt för 1 vecka sedan, men nu djäklar får man springa
till matkoppen för att hinna få en smula.
Fasen, de är ju som hungriga småvargar!
Kunde de inte ha hållt sig till knaprisarna?
Fast, det är klart, lite trevligt är det ju nu när man börjar vänja sig vid de
två små rackarna. :)
Vänta, det skramlar i dörren !
Yepp, de kommer...
- Var har ni varit?
- Hej på er, små gullungar.
- Hej, hur mår pappas småungar?
Jaha, nu kallas man småunge, också!
-
Vadå, småungar?
- Jag är faktiskt en dam på snart 11 år!
- För helvet... kan ni få fram lite krubb, snart?
Här har man gått och varit hungrig en stund nu, och vad fasen gör de?
Jo, de börjar klä av sig skorna!
Klär av sig, när jag som är en lady känner mig som en utsvulten varg...
- Är det någon som är hungrig?
- Vrååål! Mat! Yippie! Äntligen har de förstått!
Nice, nu kan man äntligen slappna av, och kanske ta en vila om nu inte morsan
märker att jag varit på "muggen"...
Hon har ju en förkärlek, att ,som hon säger, "tvätta rumpan," som om jag inte är
kapabel att sköta den delen av hyddan själv?

Nehej, nu får det räcka med skrivande för idag.
Imorgon får den där trötta fa... Tiger skriva lite, om han orkar.
Hälsningar Mimmi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0