Min myskväll, av Tiger

2008-02-21 av Tiger
Nu ska jag berätta hur min myskväll var igår, onsdag.
Den började med att mamma kom först hem...
Hon började direkt med att "fixa" iordning lådorna, inna fi fick lite krubb.
Jag fattar inte varför de där förbanna... lådorna ska fixas först?
Maten till oss är väl det primära när de kommer hem, eller?
Ja, lådorna fixades, och det landade lite mat framför oss.
Ni läste väl LITE mat!?
Vi var alla så djä... hungriga, så det tog slut ganska fort i samtliga skålar med mjukmat, och kvar fanns bara de där torra bitarna som mamma och pappa kallar "knaprisar."
Efter en liten stund dök pappa in, och vad tror ni händer?
Jo, Elwis, den sablans busen hann före fram till pappa för att tala om hur mycket han hade saknat honom.
Jag, då?
Jag hade ju också saknat honom...
Pappa hälsade på oss som var i hallen för att ta emot honom.
- Hej mina gossar, hur har ni haft det?
- Lite ensamt idag, alla sover ju bara, svarade Elwis direkt.
- Kanonbra, lugnt, softat i mammas fåtölj, svarade jag direkt.
- Har ni fått något gott att äta av mamma?
- Ohja! Svarade Elwis.
- Njae, det var ju inget nytt direkt, och det var lite snålt tilltaget. svarade jag.
Jag försökte få pappa att inse att det inte var mycket mat kvar, men icke då...
Han bytte om och tog en fika istället.
Senare på kvällen fick jag min chans med gos och hela fadderullan med farsan.
Då var det bara farsan och jag!
Han satte sig i sin fåtölj för att kolla lite på tv:n, och då passade jag på!
Med ett jam i den högre klassen, talade jag om för honom var det där "blå skåpet" som han pratar om ibland, ska stå!
Bestämt gick jag fram till honom där han satt i fåtöljen och kastade en riktigt psykande blick på honom.
Genast klappade han sig på låren och sa, kom då.
Hoppa upp i famnen.
Gissa om det kändes skönt att kliva (släpa sig) upp i famnen och bli kliad bakom öronen, under hakan, kinderna...
Elwis och Zigge verkar följa efter pappa mer och mer, och nu sover de hos honom på nätterna också.
Det känns ganska fint att det har kommit in några med lite fart i sig.
Det är svårt att låta bli att bli lite busig, eller full i fan.:)

Ja, det får väl bli allt för idag, så ska vi se om de nya krabaterna klarar av att skriva något om nån dag.
Hälsningar Tiger !

Kommentarer
Postat av: Larissa

Åhh, vilka härliga inlägg. Det är svårt att skriva blogg! Jag har nyss börjat.

2008-02-21 @ 19:02:32
URL: http://rambothecat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0