Soffan...

Jaha, då var det fredag igen och morsan och farsan har dragit ut på hojen.
Undrar vart de ska?
- Tiger, vet du vart de skulle?
- Nej, inte en aning.
- Fasen de sa inget innan de stack...
- Jo, de nämnde soffa och pizza!
- Soffa? Pizza? Vad i helsike är det?
- Pizza vet jag vad det är! Det är en platt macka i kartong!
- Mimmi, hur vet du det?
- Jo, kartongen brukar jag ligga i när de kommer hem med dem.
-  Okej.
- Elwis, kan du inte vara tyst nu? Jag försöker faktiskt vila lite.
- Det har du ju gjort hela dagen...
Vila...
Som om han inte gjort annat...
Jag ska nog kolla om jag hittar något kul att lattja med.
Aha, nu vet jag. Duschkabinen!
Kom Zigge, vi hittar på något kul att göra!
- Yes, jag vet vad vi gör!
- Vadå?
- Du vet de där vita smågrejerna som sitter i duschkabinen på olika höjd vid hörnen?
- Ja.
- Vi pillar bort dem, så får mamma och pappa leta efter dem!
- Ja, det är kul.
- Vi tar den där dom kallar proppen, som sitter i diskhon också!
- Ja, då får de lite att göra igen.
Efter några timmar kom de äntligen hem, men var fan är pizzan?
Vi kände lukten från den, men det fanns ingen...
- Hej, alla småtissar! Hur är det?
- Vafan, vadå småtissar?
- Ja, precis! Vi är ju för fasen nästan vuxna!
- För att inte tala om oss pensionärer!!!
- Förlåt, jag menade bara att ni är söta.
- Söta?
- Ja, gulliga.
- Gulliga?
- Du Marina, jag börjar ana att vi har en lite jobbig kväll framför oss med
  några obstinata tonåringar och smått irriterade gamlingar...
- Ja, det verkar inte bättre.
- Och, var har ni varit?
- Vi har varit och ätit pizza och tittat på en soffa.
- Ätit pizza? Jag då? Jag brukar ju ligga i kartongen medan den är varm!!!
- Ja jag vet, Mimmi. Förlåt, men vi var hungriga och pappa var tvungen att äta och ta insulinet.
- Aha, okejdå, det får väl gå för den här gången då. Men nästa gång tar ni hem kartongen, förstått?
- Vad gjorde ni mer då?
- Ja du, Tiger. Vi kollade på soffa som vi sa.
- Soffa? Vad är det?
- Det är en lång fåtölj.
- Skönt, då kan jag sträcka ut mig mer än idag.
- Ja, fast de gamla fåtöljerna har vi gett bort.
- Va???
- Ja, soffan hämtar vi imorgon bitti.
- Men, jag gillar ju fåtöljerna!
- Du kommer att älska soffan, Tiger. Alla får plats tillsammans i den.
- Ja, dåså. Jag blev lite orolig där.
- Det behöver ni inte vara. Nu ska jag ta och diska så slipper vi det senare.
- Gör det du. Vi knallar nog ut på balkongen en stund...
Djäklar anamma, nu kommer det snart, hihi!
- ELWIS!!! Var har du gjort av proppen???
Ha, ha, där fick i!
- Kalle, hjälper du mig att leta etfer proppen till diskhon?
- Inte nu igen!
- Jo, den är borta igen.
- Vänta, jag hittade några vita ploppar!
- Får jag se. De är ju till skruvarna i duschkabinen!
- Va??? Hur fasen får dom till allt? Vad blir det nästa gång?
- Ja, vi ska vara glada att vi har sängen hel... Tur att den är gjord av trä...
Där fick de.
Vad säger ni, ska vi ockupera hela soffan imorgon kväll?
Hälsningar från "småtissarna!"

Kommentarer
Postat av: Wendela

Hej, Nu e man trött du men måste tvätta kläder i tvättstugan idag!

varför skriver du alltid att katterna berättar i dialoger??

Vi vill ju veta hur du mår och känner inte katterna

2008-04-21 @ 18:29:19
URL: http://ho0mii3z.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0